Subject: Vs: teenusepakkuja staatus / KüTS
From: "Liina Lumiste" <[email-masked]>
To: "Rauno Raav" <[email-masked]>
Date: Sat, 2 May 2026 22:41:01 +0300

Tere!

Vabandame vastuse viibimise tõttu.
Elektrum Eesti OÜ kvalifitseerub teie esitatud andmete alusel meie
hinnangul ülioluliseks teenuseosutajaks § 3 lg 3 punktide 2, 3 ja 8 ning
lg 7 alusel.
Tegutsete § 3 lg 3 punktide 2, 3 ja 8 nimetatud valdkondades. Sama
paragrahvi saatelauses esitatud suuruse kriteeriumi osas, mille kohaselt
arvestatakse ülioluliseks ettevõtja, kellel on majandusaasta jooksul 250
või rohkem töötajat või kelle aastabilansimaht ületab 43 miljonit eurot ja
aastakäive ületab 50 miljonit eurot, tuleb võtta arvesse, et olete oma
teenuste osutamisel kasutatavate süsteemide puhul sõltuv emaettevõtjast.
Seega § 3 lg 7 alusel võetakse arvesse ka partnerettevõtja
majandusnäitajad.
Seega arvestades teie väljatoodut, et AS Latvenergo, kellel on 100% osalus
Elektrum Eesti OÜ-s, on töötajaid 250+, bilansimaht ja käive € 50+
miljonit, on § 3 lg 3 suuruse kriteeriumid ületatud.
Seega rakenduvad Elektrum Eestile KÜTS-is teenuseosutajale sätestatud
kohustused, sh teavitamiskohustus. Teavitus on võimalik teha eesti.ee
portaalis, lähemalt siin:
https://www.ria.ee/kuberturvalisus/riigi-infoturbe-meetmete-haldus/teenuse
osutaja-eits-auditi-iso-sertifikaadi-pilvandmetootluse-teade

Lugupidamisega

Liina Lumiste

Õigusnõunik

liina.lumiste <mailto:[email-masked]> @ria.ee

+372 55617734

Riigi Infosüsteemi Amet

Pärnu mnt 139a, 15169 Tallinn

ria.ee

  _____

Saatja: Rauno Raav
Saadetud: teisipäev, 31. märts 2026 16:28
Adressaat: Riigi Infosüsteemi Amet
Teema: Vs: teenusepakkuja staatus / KüTS

You don't often get email from [email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava
linke ega manuseid!

Tere !

Elektrum Eesti OÜ, registrikood 11399985, pöördub RIA poole, et aru saada
oma staatusest Küberturvalisuse seaduse mõistes.

Oleme elektriettevõtja (müük, tootmine), gaasiettevõtja (müük),
laadimispunktide käitaja. Töötajaid on alla 50.

Oleme tütarfirmaks (100%) Läti ettevõttel AS Latvenergo, kellel töötajaid
250+, bilansimaht ja käive € 50+ Mio.

Kasutame valdavalt emaettevõtja infosüsteeme. Võib ilmselt öelda, et oleme
oma teenuste osutamisel kasutatavate süsteemide puhul sõltuv
emaettevõtjast.

Palume selle info pealt RIA hinnangut, kas ja millises staatuses on
Elektrum Eesti OÜ KüTSi mõistes. Ehk kas meile laienevad teenusepakkuja
kohustused, sh esmane teavitamiskohustus.

Tänud ette.

Rauno Raav
Elektrum Eesti OÜ

5139931